Última co-tutoria amb les companyes!

25/05/10

Avui ha estat un dia diferent, ja que no hem estat a la classe de sempre sinó que hem compartit una hora i mitja amb les companyes del 2A i la Begoña. Igual que nosaltres, també realitzen exposicions sobre diferents llibres però elles no treballen un tema a través d’una dinàmica sinó que es basen més en exposar i debatir.

En l’exposició d’avui s’ha treballat a partir del llibre » Un diario de clase no del todo pedagógico», de Carmen Navarro (No sabia de l’existència d’aquest llibre i la veritat és que m’ha cridat bastant l’atenció, així que a la mínima que tingui temps, me’l llegiré! ). S’ha tractat el tema de l’escola-família, tema que com ja hem vist, és molt important. S’ha parlat de la necessitat  que l’escola i la família vagin en una mateixa línia i hi hagi complicitat entre elles, han de treballar de manera conjunta, ja que sinó podem crear contradiccions en els nens.

Respecte aquest tema, també s’ha parlat de la importància de realitzar entrevistes amb els pares: sempre s’ha d’intentar tenir entrevistes amb els pares dels nostres alumnes tot i que es tracti de pares un tant conflictius. Si és aquest el cas, s’ha d’intentar plantejar el tema que es vulgui tractar a aquestes famílies de la millor manera possible. A més, s’ha d’intentar integrar aquestes en les activitats de l’escola sempre que sigui possible!

Per últim i tancar aquest tema, s’ha dit que la finalitat tant de la família com de l’escola és promoure el benestar dels nens i nenes i per això és tant important la relació entre aquests dos entorns.

Acabada l’exposició s’ha plantejat un nou tema:

– Què s’ha de fer i com s’ha d’actuar amb aquelles nens i nenes que tenen necessitats educatives perquè tenen més capacitats que la resta de companys?

La veritat és que normalment sempre es parla amb nens i nenes amb NEE però no sentim a parlar tant dels nens amb més capacitats de les habituals. La Begoña ha explicat que tant en un cas com amb l’altre s’ha d’adaptar el curriculum a les necessitats de cada alumne, ja que si no fem res amb aquestes nens amb més capacitats podem provocar que es demostivin, perdin interès, s’aburreixin… Per tant, hem d’adaptar el curriculum a les necessitats de cada infant.

Per acabar la classe, la Begoña ha donat pas a les co-tutories i ja s’ha començat a organitzar el dia de la jornada de cloenda. La veritat és que la setmana que bé no podré assistir a la Universitat per motius personals i em sap molt greu perdre’m aquest dia però espero i desitjo que vagi tot bé i surti tot sobre rodes! Que tant les meves companyes mestres com alumnes disfrutin d’aquest dia tan especial!

Deja un comentario